God Of War II

Det andra spelet tar vid ungefär där första spelet slutar (jag minns inte om man får reda på hur lång tid det har gått mellan spelen). Ares - Krigets Gud - är död och Kratos har nu tagit över tronen. Men som den spartanske krigaren han en gång var föredrar han givetvis krig före fred och han blir snart lurad och förådd av Zeus - som tar tillbaka alla hans krafter.... och dödar honom. Men tack vare hjälp från Titanerna lyckas Kratos återigen undfly Hades och beger sig iväg för att göra det ingen gud eller människa gjort tidigare: ändra sitt öde...

Allt som var bra i ettan är lika bra i tvåan. Enda skillnaderna är väl story, ett par av kontrollerna (som är väldigt lika det första spelets kontroller, vilket är nice) och att det är betydligt mer banka-knappar-sekvenser. Konceptet är det samma (dvs hack 'n slash med lite problemlösning) och spelet bjuder både på utmaning (som till en viss del kan bli en ren pain in the ass), ultravåld och en nypa svart humor.

Jag har inte så mycket mer att säga än så där, faktiskt. God Of War II är lika bra som sin föregångare på samtliga punkter, helt enkelt. Att slutet är en rejäl cliffhanger gör mig bara ännu mer sugen på att köra det tredje spelet.. vilket jag förhoppningsvis kommer få göra i framtiden. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0